Pembét semmi perc alatt elhantolták
A temetési jelenet rövid, semmit mondó volt, nem érződött valódi fájdalom. (Metehan nagyon szépen sírt.) Egy szabványos folyamat „gyorsított” változatát néztük, szertartás, Korán olvasás a halottas háznál, halva, az elhunyt ruháinak összegyűjtése, eladományozása, stb. (Mustafa beszélgetése Fatih-val anyjuk sírnál sokkal jobb jelenet volt.) Pembe értékeiről, fiatalkori csillogó szépségről, anyaságáról nem írtak visszaemlékező fejezetet, halálért – részben – felelős férje nagyobb teret, elismerést kapott. (Mindössze két perces múltbeli jelenete mindenképpen színesítette a sorozatot.)
A mérleg nyelve a ház asszonya volt
Világossá vált, a „mérleg nyelve” Pembe volt, amikor meghalt, gyermekei elvesztették egyensúlyukat. Halála fordulópont családja életében. Sajnos senki nem értette meg, anyjuk elvesztése mindannyijuk számára egyforma veszteség, a gyászt mindenki máshogy éli meg, dolgozza fel. Az Ünal család nem ismeri, vagy talán nem érti a szeretet lényegét. Fájdalmukat nem osztják meg – apjukat kivéve – nem támogatják egymást. Nursema az a nő lett, akitől mindig rettegett: anyja hasonmása. Mustafa folyton alkalmatlannak érezte magát, az erőt anyjától merítette, hiánya miatt összeroppant. Fatih elvesztette az egyetlen embert, aki figyelmen kívül hagyta élete összes hibáját. Apjuk sem tudott a gyászban melléjük állni, összefogni maradék családját. Inkább önmagát, mint elhunyt feleségét sajnálta. Az intenzív osztályon értesül haláláról, sírjához temetése után ment, virágot vitt, bocsánatot kért. (Kár, mindezt nem élében tette meg.) Bánatát szeretője vállán sírta el, Mustafán kívül mindenki felmentette. Nem éreztem őszinte fájdalmát, igaz bocsánatkérését.
Megszületett „kis” Pinko
Nurseman reakciói nagyon rosszak, főleg mindenkivel – apját kivéve – szembeni keménysége szükségtelen. (Mintha emlékezetkiesése lenne. Mikor bocsátott meg apjának?) Remélem, „Pembévé” válása átmeneti, pillanatnyi sokk. Mindenkit hibáztat, amiért felzaklatta anyját, de azt nem mondja el, az asszony miatta is boldogtalan volt. (Tudja, vallásuk szabályai szerint, polgári házasság nélkül, imám esküvővel szerepe nem több, mint Firaz ágyasa, szeretője. Anyja nem ok nélkül dobta ki a menedékházból.) Durván bánik Firazzal és az sem illett, amit sógornőjével tett, aki sokszor, önzetlenül segített rajta. Persze az is lehet, Nursema mindig is ilyen volt. Az Arslan családnak és Firaznak köszönhetően fejlődni látszott, de édesanyja halála után előkerült a belső énje.
Szükségünk van nőgyűlölő rossz egyéniségre?
Valószínű a forgatókönyvíróknak szüksége van nőgyűlölő, rossz szereplőre. Úgy gondolom, nem volt jó megoldás Nursemából kis Pinkot csinálni, lerombolni a történet szerethető karakterét. (Eddig egyetlen esetben sem volt sikeres, amikor egy távozó színészt valakivel helyettesíteni akartak.) A történet un. előmozdítása érdekében szó szerint feláldozták Nursema karakterfejlődését. (Firaz azon dolgozott, megnevettesse, most még mogorvább lett, látjuk-e valaha mosolyogni szegény lányt?) Nem tudom, miért fordított pénzt a produkció Asude személyére, milyen szerepet szánnak neki a jövőben. Servet Pandur kiváló színésznő, kár lenne a sorozat más nagyszerű képességű szereplőihez hasonlóan tehetségét elpocsékolni.
Nem tetszett Ceren Yalazoğlu Karakoç (Nursema) játéka, az anya elvesztésének érzését nem tudta hitelesen átadni. Amikor a temetői jelenetben azt mondja, „anyám”, mesterkéltnek, természetellenesnek tűnik, nagyon nyers, görcsös, komoly hangszínproblémája van. (Ha óvatosabb lett volna hanglejtése, őszintébbnek hatott volna. Sajnos manapság sokan úgy gondolják, a kiabálás egyenlő a jó színészi játékkal.) A siratás időtlen idők óta a török (és sok más) kultúra része, de itt és most nem sikerült jól bemutatni. (Az egész epizód alatt érződött, Ő Ceren és nem Sibel.)
Kifulladt és ránk erőszakolt karakterek
Sajnos Kıvılcım és Ömer unalmassá, monotonná vált ebben az évadban. „Meggyőző” pszichopaták, akik a naiv Kıvılcım életébe lépnek, a végtelen vacsorák, és orvosi vizsgálatok. Ömer feltétlen odaadása, támogatása Adbullahnak. Egy csepp jó maradt, Ömer várandós barátnője iránti megkülönböztetett figyelme, gondoskodása. Annyi jó sztorijuk lehetne, amelyeket nem tudnak, vagy meg sem próbálnak elmesélni. Nincsnek a sorozathoz, főszereplőhöz méltó jeleneteik. Az olyan jellemek története, mint Işıl, Defne, Beril, nem vonzza a nézők többségét, nem is tudom, miért erőltetik. Meritől az egyetlen lehetséges jó sztorit – Mustafa támogatása – is ellopták.
Defne lesz Fatih új szeretője?
Sokáig nem értettem, miért nem írták ki Defnét a sorozatból. Valószínű, Faith szeretője szerepét szánják neki, megpróbálják racionalizálni a férfi iránta érzett vonzalmát. (Meghatározták a csalás útvonalát is, Defne nem vétlenül támogatta korábban Işılt, valószínű ezért mondta neki: Normális egy házas férfival együtt lenni.) Akárcsak Doğa, én sem hiszek őszinte barátságukban. Doğa karakterét meggondolatlan feleségnek írják le. A semmiből hirtelen mohó, pénzsóvár, ostoba nő lett, akinek semmi nem elég, aki visszakényszerül az Ünal villába. Most mindenki szidja, egyetlen reakciója: „Megnézem Cemrét.” Folyamatosan sír, bánatos, utálja az életét, már féltékeny és erőszakos is. (Fatih a gyász miatt nehéz helyzetben van, de hiába is akarnak „angyalt” csinálni belőle, nem szép dolog, amikor nem védi meg asszonyát az őt sértegető testvéreivel szemben. Nem tartom kizártnak a férfit is „kis Pinková” fogják alakítani, aki átkozza életének azt a pillanatát, amikor megismerte feleségét.) Doğa és Fatih mindig szenved. Ők olyan pár, akikkel állandóan a legrosszabb dolgok történnek. Néha azt gondolom, a forgatókönyvírók azt akarják bebizonyítani nekünk, a fiatal párok nem tudnak sikeres házasságot kötni. (Doğa a történet egyik vezető szereplője, és ő a legfelszínesebben megírt szereplő, nincs miértje történetének, időnként írogatnak neki valamit.) Kár volt szembe állítani Doğát és Mustafát. Régebben, amikor az S1-ben mindenki kritizálta őket, mindig megvédték egymást. Ma Doğát arra a pontra juttatták, sógorát „elmebetegnek” titulálja. Fájdalom, Sıla Türkoğlu játéka is egyhangúvá válik, általában bánatos, folyton sír, vagy veszekszik, elveszik tőle a kreativitás lehetőségét. Úgy tűnik, karakterét le akarják járatni.
Mustafát őrültnek nyilvánítják
Mustafa átalakulási folyamatát részletesen, jól írták meg. (Nem lenne meglepő, ha Musti megőrülne. Ő volt a sorozat legnaivabb karaktere, bármit tettek vele, mindent megbocsátott, kitörési pontja édesanyja halála volt.) Először a kórházban ordít rá Nilayra. Sikeres (és életszerű) a „halva jelenet”, amikor senki sem gondol az elhunyt emlékére, csak pletykál, és mohón fal. (Mustafa joggal háborodik fel, sajnos mi is tapasztalhattunk hasonlót.) (Végre) kirúgja Nilayt a házból. Azt mondja apjának, bárcsak halott lenne. Az egyetlen személy, aki megfelelően reagál apja tetteire: "Az anyám gyilkosa a te szukád." (Az én belső hangom is volt.) A világon sok férfi „a mama aranyfiaként” nő fel. És csak akkor kezdődik „saját élete”, amikor az anyja elmegy. (Sajnos Mustafa túl későn kapta ezt a pofont.) Ő az egyetlen ember, aki pontosan látja az igazságot, világosan ki is mondja, de úgy bánnak vele, mintha őrült volna. (Talán a szezon végén meghal.) Az idegösszeomlási jelenet tökéletes. (Szemei, kezének remegése, sikoltása, dühe, teljes idegösszeomlása, nevetése a zárójelenben legnagyobb fájdalmát fejezte ki.) Emrah Altıntoprak teljesítménye kimagasló.
Mi Firaz bűne?
A férfi reggel óta az Ünal család problémáival foglalkozik. Amikor közeledni próbál Nursemához, mert támogatást akar nyújtani neki, az asszony azt mondja, ez nem a megfelelő idő. (Pontosan mire nem a megfelelő idő? Adjon Isten türelmet Firaznak.) Fájdalmas és szomorú, de nagyszerűen kivitelezett jelenete az epizódnak, amikor a fiú mentőt hív az őrjöngő Musztafához, karjaiban tartja, amíg beadják neki az injekciót. Látszik, meg tudja nyugtatni a férfit, teljesen megbízik benne. Remélem, Nursema értékelni fogja férjét, ha túl lesz ezeken a fájdalmas napokon. (Az is jó lenne, ha az ártatlan Firaz és Doga elhagyná az Ünal családot. Megírnák saját történetüket, önmaguk lehetnének, boldog emberek ebben a szánalmasan tragikus történetben.)
A hamis szerető szomorúsága
Rossz látni Işıl, a hazug szerető szomorúságát. A legcsekélyebb bűntudatot sem érzi Pembe meggyilkolása miatt. Tegnapig csak pénzért volt Abdullah barátnője, ma azt mondja, jobban szereti őt, mint valaha bárkit a világon. (Ő is azok közé a karakterek közé tartozik, akinek csökkenteni kellene képernyő idejét. Mit nézzünk ezen?)
Nem vagyok türelmetlen
A forgatókönyvírók szerint Pembe története elfogyott, sok ismétlődő jelenete következményeként, a cselekmény elmélyítése és továbbvitele érdekében emelték ki karakterét a sorozatból. De mit adtak helyette a mai epizódban? Pembét „sürgősséggel” eltemették. Nilay huncutul mosolygott a temetési szertartás alatt. (Nem gondolom, az ilyen jeleneteket a vágó, az epizódszerkesztő nem veszi észre. Valószínű az „interakciók” kedvéért hagyják a történetben.) Abdullah Işıl karjaiban vallotta meg bűneit. Defne Fatihhoz közeledett. Nursema kis Pembé vált. Mustafa megőrült. Doğát és Firazt gyerekként szidták. Abdullahot (Musti kivételével) mindenki felmentette. Micsoda fantáziahiány, a forgatókönyvírók képtelenek voltak koherens cselekményt írni, azt bizonyították, Pembe karakterének eltüntetése felesleges, átgondolatlan, hiába való lépés volt. Mustafa megőrjítésének kísérlete, a pszichopata Nursema megalkotása, Fatih új csalási történetének megírása, Doğa folytonos hibáztatása, kínos, értelmetlen. Semmivel nem viszi előrébb a történetet. Egy epizód után nem vagyok türelmetlen. Pembe karakterének hiánya érezhető, de az évad végéig adok egy esélyt a forgatókönyvnek, bízom a csodában. Pénteken a monitor előtt leszek …
Tények, Hírek, Szóbeszédek, Spoilerek
- Sibel Taşçıoğlu, Pembe (04.16.) leállított Zeynep Gür forgatókönyvíró követését. A hírre Zeynep asszony a közösségi médiában reagált: „Megtudtam, nem követsz... minden a történet kérdése volt. Mindig is szakmailag gondolkodtam, és így is fogok. A sorozat logikájában a sztori elengedhetetlen, célunk pedig az, a történet még harminc epizódon keresztül folytatódjon. Kicsit gyerekesnek tartom (Sibel) reakcióját, ezúton is szeretném megköszönni csodálatos alakítását.
- Sıla Türkoğlut (Doğa) születésnapja alkalmából a forgatáson köszöntötték. A meglepetést a styling csapat készítette. A sorozat szereplői közül Meri és Cemre látható a fotókon. A kisasszony rajongóitól sok virágot kapott és nevében adományokat is gyűjtöttek jótékonysági célokra.
- Sıla kisasszony 26. születésnapi (meglepetés) ünnepségéről is osztott meg fotókat, melyet barátja, Ata Ayyıldız szervezett. A bulira meghívást kapott Şebnem Bozoklu és férje (Meri), Emrah Altıntoprak (Mustafa), Serkan Tınmaz (Umut), Ceren Karakoç (Nursema) és férje. A társaságban jelen volt Rahimcan Kapkap (Metehan) is, aki egy napon született a színésznővel, őt külön tortával köszöntötték;
- Batuhan Bozkurt Yüzgüleç úr (Firaz), adott egy kis spoilert a forgatásról. (Arról nem írt, miért van a „jelmez részlet” a zsebében; Emrah Altıntoprak (Mustafa) jeleneteit a hét elején drónnal forgatták egy kórház területén. Érkezett fotó a mai forgatási napról is: Doğa és Fatih az Ünal Társaság épülete előtt vitatkozik.
- A pletykák szerint Gökhan karakterét alakító Hasan Emre Avcı kilép a sorozatból, mert nincs története.
- Nem tudom igaz vagy hamis, de az imént láttam egy szerkesztést, ahol Faruk Turgut arról nyilatkozik, az életben, a valóságban is előfordulnak olyan esetek, mint a sorozatban. (A producer úrnak igaza van, gyakori a feleségek szeretők általi ciános mérgezése születésnapi bulijukon.)